AR EN
AR EN

WHO WE ARE

The ‘10 million meals’ campaign is the UAE’s biggest community campaign, launched under the umbrella of the Mohammed bin Rashid Al Maktoum Global Initiatives in collaboration with Social Solidarity Fund Against Covid-19, to provide food assistance to less fortunate families and individuals. The campaign enables corporates, entities, humanitarian and charitable organizations, businessmen, philanthropists and the public to make financial contributions towards providing meals or donate food items and parcels to be directly distributed to families and individuals across the UAE. The ’10 million meals’ campaign comes in response to the coronavirus (Covid-19) pandemic, the biggest threat currently facing humanity, that caused a paralleled health crisis with multiple economic and social repercussions. The crisis has negatively impacted the global humanitarian scene, particularly vulnerable and underprivileged communities across the world. The UAE Food Bank, Mohammed bin Rashid Al Maktoum Humanitarian and Charity Establishment, and UAE Water Aid Foundation (Suqia UAE) will implement the ’10 million meals’ campaign in collaboration with ministries, federal and local entities and humanitarian and charitable organizations in the UAE. The three entities, which fall under the umbrella of the Mohammed bin Rashid Al Maktoum Global Initiatives, will operate within a comprehensive and wide-ranging distribution network to ensure efficient food delivery mechanism across the country.

OUR VISION

“Crises reveal the true values of people, entities and societies. The ongoing crisis has revealed our country’s authenticity and deeply-rooted spirit of giving.”
Mohammed bin Rashid Al Maktoum

Our Message

Our social cohesion and solidarity are key to winning our battle against the coronavirus (Covid-19) outbreak that impacted humanity on the economic, social and humanitarian fronts. Providing food assistance to disadvantaged individuals and families affected by the global pandemic, directly or indirectly, strengthens stability and harmony and empowers people, the nation’s most vital resource.

OUR GOALS

• To provide moral and financial support for individuals and families affected by the coronavirus (Covid-19) outbreak and fulfill their basic life necessities.
• To strengthen the values of giving, harmony and coexistence during the current exceptional circumstances that raise a critical need for the unity of efforts and capabilities, on individual and corporate levels, towards supporting disadvantaged and vulnerable communities mostly affected by the crisis that left many facing employment or income reductions.
• To foster the values of generosity and benevolence widely practiced during the Holy Month of Ramadan, a month of mercy and kindness.
• To cement the Corporate Social Responsibility culture in the private sector as an integral partner in the nation’s humanitarian action through encouraging financial contributions, in-kind donations or logistical support to the ’10 million meals’ campaign.

How to donate ?

Donations are open for any individual or entity interested in contributing to the ‘10 million meals’ campaign through four different methods:
(1) Online donation
Purchase specific number of meals through the website www.10millionmeals.ae
(2) SMS donation
Send the word “Meal” by SMS (Etisalat & Du) to the UAE numbers listed below:
• Send the word “Meal” by SMS to: 1034 to donate one meal with a cost of AED 8.
• Send the word “Meal” by SMS to: 1035 to donate five meals with a cost of AED 40.
• Send the word “Meal” by SMS to: 1036 to donate 10 meals with a cost of AED 80.
• Send the word “Meal” by SMS to: 1037 to donate 20 meals with a cost of AED 160.
• Send the word “Meal” by SMS to: 1038 to donate 50 meals with a cost of AED 400.
(3) Bank transfer
Make a transfer to ’10 million meals’ campaign bank account at Dubai Islamic Bank with IBAN no.:AE430240001580857000001
(4) In-kind donations
To donate food supplies and parcels or any other services, please contact the toll free number: 8004006

OUR PARTNERS

من نحن

حملة 10 ملايين وجبة هي أكبر حملة وطنية مجتمعية في الإمارات، تنظمها مؤسسة مبادرات محمد بن راشد آل مكتوم العالمية بالتعاون مع صندوق التضامن المجتمعي ضد كوفيد-19، لتقديم الدعم الغذائي للأفراد المحتاجين والأسر المتعففة، من خلال إتاحة الفرصة للناس ومختلف القطاعات والشرائح المجتمعية في الدولة، من مؤسسات وشركات وجمعيات إنسانية وخيرية ورجال أعمال وشخصيات مشهود لها في العمل الإنساني وأفراد، للمساهمة في الحملة، من خلال التبرع بشراء وجبات طعام أو التبرع بمواد غذائية وطرود تموينية بحيث يتم إيصال وجبات الطعام والطرود التموينية للمستفيدين، من عائلات وأفراد، مباشرة إلى أماكن سكنهم، أينما كانوا في الإمارات. تأتي حملة 10 ملايين وجبة استجابةً للتحدي الأكبر الذي يواجهه العالم جرّاء وباء فيروس كورونا المستجد (جائحة كوفيد – 19)، وما نتج عنه من تداعياتٍ صحية واقتصادية واجتماعية، أثّرت سلباً على الوضع الإنساني عموماً، مع تحمُّل الفئات الهشة في العديد من المجتمعات العبء الأكبر لنتائج هذه الأزمة. ينفذ حملة 10 ملايين وجبة كل من بنك الإمارات للطعام، أكبر منظومة إنسانية واقتصادية واجتماعية متكاملة في دولة الإمارات لجمع فائض الطعام من قطاع الضيافة والمطاعم ومؤسسات بيع المواد الغذائية والتموينية ومصانع الأغذية والمزارع في الدولة وتوزيعها على المحتاجين، ومؤسسة محمد بن راشد آل مكتوم للأعمال الخيرية والإنسانية وسقيا الإمارات، تحت إشراف وتنسيق مؤسسة مبادرات محمد بن راشد آل مكتوم العالمية، المؤسسة الأم التي تضم تحت مظلتها المؤسسات الثلاث. كما تعمل هذه المؤسسات بالشراكة مع عدد من الوزارات والهيئات الاتحادية والمحلية ذات الصلة وعدد من المؤسسات والجمعيات الإنسانية والخيرية في الدولة، ضمن شبكة دعم لوجستي وفني واسعة النطاق، ومتعددة المهام والمسؤوليات

رؤيتنا

"في الشدائد تظهر معادن الرجال.. ومعادن المؤسسات.. ومعادن المجتمعات.. وهذه الأزمة أظهرت معدن دولتنا الأصيل.. وروح الخير المتجذرة في الجميع" محمد بن راشد آل مكتوم

رسالتنا

في ظل الظروف الاستثنائية التي تواجهها البشرية، اقتصادياً واجتماعياً وإنسانياً بسبب تفشي وباء فيروس كورونا المستجد (جائحة كوفيد – 19) فإن تكاتفنا هو أساس تماسكنا. ومن شأن توفير الدعم الغذائي للفئات المحتاجة في المجتمع، التي تضررت بصورة مباشرة أو غير مباشرة نتيجة الأزمة، والمساهمة في توفير احتياجاتهم الأساسية، أن يعمل على تعزيز الاستقرار والسلم المجتمعي، وصون كرامة الإنسان، الذي يمثل الثروة الأكبر في دولة الإمارات.

الداعمون

  • المساهمة في التخفيف من معاناة الأفراد والعائلات مادياً ومعنوياً بسبب أزمة فيروس كورونا المستجد (جائحة كوفيد – 19) والعمل على توفير حاجاتهم المعيشية الأساسية.
  • ترسيخ قيم العطاء والمشاركة والتلاحم التي تكتسب قيمة مضاعفة في هذه الظروف الاستثنائية التي تستدعي حشد كافة الجهود والإمكانيات المجتمعية، الفردية والمؤسسية، في سبيل دعم الفئات المحتاجة والهشة والأكثر تأثراً معيشياً ونفسياً، نتيجة تعطل العمل أو فقدان مصدر دخلها.
  • تعزيز قيم البر والكرم والإحسان لشهر رمضان المبارك، شهر العطف والرحمة، حيث تتزامن حملة 10 ملايين وجبة مع حلول الشهر الفضيل، وهو ما يستدعي تعزيز مفهوم التعاضد المجتمعي في كافة صوره وأشكاله.
  • تكريس قيم المسؤولية المجتمعية للقطاع الخاص في الدولة كشريك حيوي في دفع العمل الإنساني من خلال مساهمة عدد من المؤسسات والشركات في دعم هذه الحملة من خلال تقديم تبرعات نقدية أو عينية أو توفير دعم لوجستي.

أهدافنا

· المساهمة في التخفيف من معاناة الأفراد والعائلات مادياً ومعنوياً بسبب أزمة فيروس كورونا المستجد (جائحة كوفيد – 19) والعمل على توفير حاجاتهم المعيشية الأساسية ترسيخ قيم العطاء والمشاركة والتلاحم التي تكتسب قيمة مضاعفة في هذه الظروف الاستثنائية التي تستدعي حشد كافة الجهود والإمكانيات المجتمعية، الفردية والمؤسسية، في سبيل دعم الفئات المحتاجة والهشة والأكثر تأثراً معيشياً ونفسياً، نتيجة تعطل العمل أو فقدان مصدر دخلها تعزيز قيم البر والكرم والإحسان لشهر رمضان المبارك، شهر العطف والرحمة، حيث تتزامن حملة 10 ملايين وجبة مع حلول الشهر الفضيل، وهو ما يستدعي تعزيز مفهوم التعاضد المجتمعي في كافة صوره وأشكاله تكريس قيم المسؤولية المجتمعية للقطاع الخاص في الدولة كشريك حيوي في دفع العمل الإنساني من خلال مساهمة عدد من المؤسسات والشركات في دعم هذه الحملة من خلال تقديم تبرعات نقدية أو عينية أو توفير دعم لوجستي

كيف تتبرع؟

يمكن لأي شخص أو جهة المساهمة في حملة 10 ملايين وجبة من خلال إحدى الطرق الأربعة المعتمدة للتبرع


الطريقة
التبرع لـ "حملة 10 ملايين وجبة" من خلال الموقع الإلكتروني 10millionmeals.ae، حيث يمكن لأي شخص أو مؤسسة شراء عدد معين من وجبات الطعام، كل حسب استطاعته.
الطريقة الثانية:
التبرع لـ "حملة 10 ملايين وجبة" عن طريق إرسال كلمة وجبة (أو Meal باللغة الإنجليزية) على شكل رسالة نصية SMS عبر أرقام محددة على شبكتي "دو" و"اتصالات" في الإمارات، بحيث يتم من خلالها شراء عدد معين من وجبات الطعام، وذلك على النحو التالي:
.إرسال كلمة "وجبة" Meal في رسالة نصية SMS للرقم: 1034 للتبرع بوجبة واحدة بقيمة 8 دراهم
.إرسال كلمة "وجبة" Meal في رسالة نصية SMS للرقم: 1035 للتبرع بـ 5 وجبات بقيمة 40 درهماً
.إرسال كلمة "وجبة" Meal في رسالة نصية SMS للرقم: 1036 للتبرع بـ 10 وجبات بقيمة 80 درهماً
.إرسال كلمة "وجبة" Meal في رسالة نصية SMS للرقم: 1037 للتبرع بـ 20 وجبة بقيمة 160 درهماً
.إرسال كلمة "وجبة" Meal في رسالة نصية SMS للرقم: 1038 للتبرع 50 وجبة بقيمة 400 درهم
الطريقة الثالثة
التبرع لـ "حملة 10 ملايين وجبة" عن طريق الحساب المصرفي المخصص للحملة من خلال بنك دبي الإسلامي، وهو: (AE430240001580857000001).
الطريقة الرابعة
التبرع لـ "حملة 10 ملايين وجبة" عبر تقديم مساهمات عينية، على شكل مواد غذائية وطرود تموينية، أو أي خدمات ومساهمات أخرى، من خلال التواصل مع فريق الحملة على الرقم المجاني: (8004006).

الداعمون

Our Partners
Our Partners

Powered by

Powered by